Världs historiens bästa inlägg...NOT! ;)

Haj,


Lördag idag, härligt! Vädret är dock inte på topp, kallt som fan (och blåsigt!) Men, men man kan ju inte få allt eller hur?
Trots att klockan bara är kvart i tolv så har jag hunnit med en massa saker! Mamma och jag hade utsläppet i stallet imorse så vi gick upp klockan sex (!!) och var ute vid kvart över. Klockan sju var alla hästar ute, kaninerna fått mat samt det var sopat och fint i stallet. Älskar att ha utsläppet, det är så fridullt på mornarna, bästa sättet att börja dagen på!

Hur som helst, när vi var klara så satte vi oss i bilen och tog kurs mot Strängnäs och Gesta gård! Min tränare, Maria, håller till där och vi hade nämligen beställt en burk mineraler och vitaminer av henne (läs mer om vitaminerna och mineralerna här) som hon är återförsäljare av och eftersom det är så dyrt att skicka på posten så bestämmde vi oss för att åka dit och hämta dem. Det är alltid lika trevligt att komma till gesta, det är en otroligt fin gård med vackra hästar och hela stället utstrålar ett speciellt sorts lugn och harmoni, Me love gesta! :)
Efter att vi pratat en stund och tittat på marias nya häst och det nya tillskottet bland fölen så åkte vi hem igen och nu sitter jag här i soffan med min kära data i knäet ;)
Ska alldeles snart gå och fixa lunch och sen åka ut till zalle nalle igen. Tror att det blir lite lek online, ska kolla av varvbyte (som han börjar fatta riktigt bra nu, gäller bara att finslipa lite och verkligen få in det så att jag kan få han att byta varv endast med hjälp av min kropp och utan linan) Tänkte även börja kolla lite på drivning från zon 3,4 och 5. Vi har gjort det lite tidigare men eftersom han är så pass dominant så har jag haft lite problem med att få han att acceptera att jag går där, så det är lite att jobba på!

Nej usch och fy vad jag pladdrar, antar att ni inte har orkat läsa allt, men om ni (mot all förmodan) har det så tänker jag avsluta nu och önska er en jättetrevlig dag!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0