Räkan

Började Leka lite och bekanta mig med Räkan idag. Hans ägare har inte riktigt tid just nu och eftersom han är tre år och en left brain extrovert så behöver han verkligen börja aktiveras, få uppgifter att lösa och framförallt leka!
Började bara med lite "acceptera carrotsticken träning", alltså friendly game. I början tyckte han den var mycket, mycket läskig men med mycket approach and retreat så kunde jag till slut ta på han överallt med den och han kunde till och med slappna av så pass mycket så att han kunde äta samtidigt. Slutade när vi var på topp såklart och kliade hans favvo "itchy spot" som jag hittade idag, under magen! :)
Ska försöka jobba honom så mycket som jag hinner med nu under sommaren, han har en del issues (bland annat lastning) och sen ska han ju ridas in också, så det finns en hel del att jobba med!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Kul! Gud vad ni har grönt och fint. Här är det typ 7 grader och har regnat hela dagen. Lina och Robin har åkt till solen. Rosa och Jasmine hem till Sundsvall

2010-05-27 @ 22:38:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0