Underbart!

Hallå hallå!

Första skoldagen idag efter sportlovet, var lite trögt i morse att komma upp men annars har det varit helt ok. Det är alltid roligt att träffa alla (som man inte ser på lovet) igen men själva skolarbetet kan ju diskuteras...;)

Åkte ut till stallet nästan dirket efter vi slutade vid tjugo över två, pappa och jag var bara tvungna att stanna till vid Mölnvik och handla lite grejer. Men väl i stallet så lunchade jag min kära lilla ponny och hans lilla hagkamrat Bellan, fixade stallet, städade hos kaninerna och förberedde det mesta inför imorgon då vi ska åka iväg till västerås och strömsholm med nalle ponnyn. Ska ta nya blodprover, kolla hur han rör sig samt fixa hovarna, en liten vår hälso koll skulle man kunna säga ;)

När jag avr klar med stallet och hade förberett transporten så gick jag och hämtade zalle gull, eller hämtade och hämtade, han kom lunkandes med spetsade öron (och såg riktigt glad ut!) när jag ropade på honom! Blir alltid lika glad när zalle kommer av helt fri vilja och följer villigt med mig, utan varken grimma eller grimskaft. Känn som att hjärtat blöder då..<3
Hur som helst, jag pysslade med honom en lång stund, försökte få någon ordning på hans tonvis med päls. När han var någorlunda snygg så begav vi oss ner till volten i sällskap med Carina och Tequila.
lekte lite on line med Zalle, mest friendly, hade den stora blå bollen som jag studsade runt och på honom, det gick jättebra. I början var han lite skeptiskt men eftersom jag inte gjorde någon stor grej av det utan bara gick runt och studsade min boll utan att fokusera på honom så släppte det ganska fort.

När vi var klara och skulle gå upp gjorde jag något alldeles underbart, jag satt upp på zalle nalle och red tillbaka från volten! Det var så underbart! Det var ju så länge sen jag satt på honom, har bara gjort det ett par två-tre gånger de senaste fem månaderna (!) så jag grät nästan av lycka. Det var så underbart att känna hans varma päls och låta han bära mig fram i snön. Det var så härligt och jag är så glad! :D

Nej nu måste jag gå och packa och fixa, hoppas att ni inte tråkade ihjäl er medans ni läste, pladdrade på alldeles för mycket som vanligt..;)

Trevlig kväll!


Nalle!

Bellan

Kommentarer
Postat av: Madde

Va härligt Emma! <3

2010-03-08 @ 21:15:13
Postat av: ebba

Söta hästar! :D <3

2010-03-09 @ 17:00:19
URL: http://irgendwo.blogg.se/
Postat av: Fia

Gud vad härligt det låter <3

2010-03-09 @ 18:10:53
URL: http://zinzana.blogg.se/
Postat av: hedda

åhh va fint ! minns när jag fick sitta upp på primo efter han varit halt i 4 månader... magiskt !



men saknar dig! vi MÅSTE ses snart !

massor med pussar & kramar<3

2010-03-09 @ 20:30:41
URL: http://heddaprimo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0