Morgon

Hej alla morgon pigga (om det finns några..?)
Klockan är fem i åtta och jag har varit vaken sen klockan sex. anledning? Utsläpp i stallet!
Det är mammas och min helg, vilket betyder att det är vi som har utsläpp idag och imorgon plus att vi ska städa och fixa i stallet.
Det är alltid lika mysigt att vara i stallet på mornarna och höra hästarnas välkomst gnägg när man säger godmorgon och tänder lampan. Zalle stod redan och väntade på oss när vi kom med huvudet hängandes ut över boxen. Trots att vi var tidiga (var ute i stallet kvart över sex) så såg han ut att tänka: Äntligen kommer ni, jag har väntat jättelänge!
Antar att han var väldigt sugen på sin lilla burk med lite betfor i (och medecin, fast det vet han ju inte om såklart! ;P)
Det gick i alla fall väldigt bra att ta ut hästarna och vi var klara med allt och hade sopat ut stallet plus fixat vatten till både hästar och kaniner när klockan var sju. Så vi bestämmde att vi skulle åka hem och sova en stund till innan det är dags att åka ut igen. Så nu har jag ätit frukost och ska gå och sov nån timme till, skönt!

Ha en skön lördag!



Kommentarer
Postat av: hedda

har du inte samma box längre? den längst in till vänster i kallstallet? :)

kramkram<3

2010-03-13 @ 19:49:40
URL: http://heddaprimo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0