Gårdagen

Halloj halloj,

Hann inte blogga något igår, det var en minst sagt fullspäckad dag. Pappa och jag gick upp klockan sju och var ute i stallet vid halv nio. Jag tog ner och gjorde i ordning Zalle (lite fin måste man ju vara när man ska till doktorn) och sedan var det bara att lasta in i släpet och ge sig av!
Det gick väldigt bra på Strömsholm i alla fall, Zalle nalle skötte sig otroligt bra och jag är så stolt över honom. Veterinären tyckte att Zalle var superfin och rörde sig jättebra! :D Även hovslagare Micke var mycket nöjd med Zalles små hovar. De tog även nya blodprover för att kolla av hur medecinen funkar. Zalle som tidigare har hatat sprutor och kastat sig bakåt så fort dem små nålarna närmar sig honom skötte sig otroligt bra. Har tränat en hel del på att få han att acceptera sprutorna och det var så roligt att se att det har gett reultat! Även om han inte diret njöt av att de stack han så stod han ändå snällt stilla och ryckte bara till lite med huvudet precis när de stack. Stort framsteg! :D
Känns otroligt skönt att allt gick så bra och att lilla Zalle mår så bra! En lättnad i mitt hjärta!
Veterinären tyckte dock att vi skulle klippa zalle. Han har ju enormt med päls och hans sjukdom gör så att han har jättesvårt att tappa den, så för att hjälpa och underlätta för honom så tyckte hon att vi skulle ta klippmaskinen till hjälp.

Så det är vad jag har ägnat mig åt idag, klippt och klippt. Jäklar vad mycket päls han har min lilla ponny (eller hade kanske jag ska säga...) Klippte bara halsen och bogen där han svettas som mest men ändå så var det en enorm hög hår som låg på stallgolvet när vi var klara. Synd att jag inte vägde allt, det har varit kul att se!
Så nu är han halv naken min lilla ponny!
Tyvär så fick jag ingen bild på det hela, men imorgon ska jag ta med kameran och fota den "nya" Zalle! ;)




Kommentarer
Postat av: Fia

Vad skönt att allt gick bra!

Ska bli roligt imorgon och se hur han ser ut utan alla päls :P

2010-03-11 @ 18:17:17
URL: http://zinzana.blogg.se/
Postat av: Madde

Vad skönt att allt var bra!!!

<3:D

Massor av kramar

2010-03-11 @ 21:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0