Gårdagen

Hej hopp!

Hann inte med att skriva något igår, för precis när jag hade kommit hem från stallet och satt mig ner vid datan så ploppade min kära kompis amanda upp på skärmen och började prata om att hon hade varit och köpt New moon dvd:n.. Jag blev såklart sjukt avensjuk och tvingade pappa att ringa till videobutiken och kolla ifall dem hade den inne, och det hade dem till min stora glädje! (och till pappas stora sorg, för han blev ju såklart tvingad att se den med mig ;P) Så det var bara att slå ihop datan och åka och hämta filmen och sen ta plats i soffan och njuta!
Jag måste säga att det faktiskt var riktigt bra igår, var lite besviken första gången jag såg den på bio, men igår var den faktikst mycket bättre. Men jag tycker fortfarande att boken är bättre!
Men de är ju sååå sjukt snygga Rob och Taylor, give me pliz! ;P

Jaja hur som helst, stallet var underbart och det var riktigt fint väder. Jag passade på att stor/vår städa och mockade hagen, allt bajs har ju legat gömt under snön ett bra tag nu och nu när det börjat smälta har allt kommit fram och det var inte lite vill jag lova! Tror jag grämde fram nästan tusen ton bajs.. (okej inte riktigt så mycket, men det kändes nästan så!) Så när jag var klar var jag rejält svettig och trött. Skrubbade även ur vattenkaren, fyllde på ny halm i hagen, städade mitt skåp och gav zalle en omgång med ryktborsten :)
En härlig dag, men arbetsam, var det och Zalle var på lika strålande humör som solen själv!



Här ser man zalles otroligt snygga (hm) klippning..Det var faktiskt första gången
jag klippte någonsin så retas inte allt för mycket! ;)

Zalle fick gå på upptäcksfärd i stallet och hittade hans hö påse som jag lagt på marken medans jag gick och hämtade en sak, mycket revlig överraskning tyckte han!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0