Fredag!

super fin och härlg dag i stallet idag, skönt med fredag och helg! har varit otroligt mycket i skolan den senaste tiden och denna vecka har jag knappt hunnit med något annat än skolarbete och andra skolrelaterade saker.
Så idag var det skönt att få andas lite.
Mamma kom ut till stallet med Engla och vi tog en prommenad med zalle nalle. Gick upp till skogshagen där jag busade lite i liberty med zalle och sen lät han gå och gräva fram lite mossa, blad och grenar under snön. Mamma och jag satte oss på en varsin sten och andades in den friska luften och njöt av att se lilla zalle njuta av att äta lite och engla springa runt med sin lilla boll, väldigt mysigt!
När zalle fått äta en liten stund gav vi oss ner till volten och jag lekte lite med bommar, bildade ett L och skickade honom igenom och baklänges bland annat. Han var mycket duktig, lugn och tänkte mycket. Så jag avslutade ganska fort, för när det går bra så finns det ju ingen anledning att fortsätta!
Kunde inte låta bli utan hoppade upp och red tillbaka upp, vilket både nalle och jag tyckte var härligt! Zalle började krumbukta lite i backen och jag kände hur han bara ville dra på, och det gjorde vi. jag lät han falla in i en underbar och härlig galopp! Så underbart!

När vi kom tillbaka till stallet så var klockan ganska mycket så jag släppte zalle lös och lät han gå runt och kolla medans jag och mamma hjälptes åt att fixa boxen, hö påsar och fylla vatten. När vi var klara fick nalle gå in och vi tog ner de övriga hästarna.

Härlig dag och härlig ponny!

Mamma tog ett par bilder, dock dog kameran efter en stund så det blev inte jättemånga, men ett par i alla fall :) ¨


Rulla rulla!


Sometimes I fall.. ;P

Zalle leker struts..:P

Skogen :)


Bus! :D

Ta mig om du kan zalle!

Penglis!

Kommentarer
Postat av: hedda

Frgåestund på bloggen! Fråga så mycket du kan! ;)

/heddaprimo.blogg.se<33

2010-03-26 @ 20:37:55
URL: http://heddaprimo.blogg.se/
Postat av: Madde

ååh va härligt! <3

2010-03-27 @ 09:16:03
Postat av: Hanna

Va härligt det låter!

Skrattar lite smått åt klippningen måste jag säga xD

gud va mycket päls de sätter de små shettisarna :)

2010-03-27 @ 17:30:55
URL: http://flickanochtuppen.blogspot.com
Postat av: F O T O G R A B B E N

Vad tycker du om "våldtäkten/linnea-fallet" i Bjästa?

2010-03-28 @ 20:15:10
URL: http://FOTOGRABBEN.SE
Postat av: emma.

Hej hej! Hoppas att du får en toppenbra dag :) KRAM

2010-03-30 @ 16:48:50
URL: http://emmalindbloms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0