vilken kväll

Kom ut till stallet med mamma vid åtta någon gång. Det var sådär alldeles perfekt och härligt och även om det blåste och var lite kallt så kändes det verkligen att det var sommar i luften.
Bellan och Vips hade bus rejs i hagen när vi kom och det var bockningar, stegringar, bus hopp och full galopp om vartannat, dem var tokiga! Zalle stod dock som vanligt och tog det lugnt, betatde lite och verkade int allt för intresserade av sina galna små kompisar. Han gnäggade när jag ropade på honom och kom och mötte mig vid grinden (mitt hjärta smälter varje gång) tänkte att jag skulle få igång han lite också så efter att jag gosat en stund så överraskade jag honom med att ta et skutt åt sidan och sedan rusa i full fart upp i skogen. Först tittade han bara lite fundersamt på mig men sen kom han efter, i full galopp! Vi sprang runt och busade, hoppade hit och dit och det dröjde inte länge föräns både Bellan och Vips hade anslutit sig. Så där busade vi runt, jag, bellan, zalle och vips! Det var så häftigt och jag kände mig obeskrivligt lycklig. Dem bjöd in mig i leken! Känner mig väldigt hedrad, underbara små djur!




arg ponny





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0