sommarjobb

Halli hallå

Sommarlovet varade inte speciellt länge för min del, första dagen på mitt sommarjobb startade idag. Gick upp halv sex för att vara på plats vid sju... Lite jobbigt och lite trött men men får bita ihop och tänka på vad man får för det!
Mitt jobb de kommande tre veckorna är att rensa ogräs, rensa ogräs och rensa ogräs!
Okej, kanske inte riktigt bara det men till stor del. Har fått jobb hos ett driftbolag (markskötare) på Ingarö som tar hand och ansvarar för en hel del mark där ute. Så där kommer jag tillbringa 8 timmar om dagen ett tag framöver.
En väldigt positiv sak med jobbet är att driftbolaget även ansvarar för marken runt stallet så många av dagarna kommer jag att vara alldeles i närheten av min lilla ponny! :D (Så då kan jag smyga och titta till och gosa lite då och då)

Kommer kanske bli lite sisådär med bloggningen dem närmaste dagarna, kommer inte ha tid eller ork. Kom hem från stallet för ungefär en halvtimme sen (Underbart var det, gick en prommenad med zalle i skogen och lekte lite online)
och har bara hunnit äta middag och nu ska jag kasta mig in i duschen och sen dö i sängen. Är helt slut!

Har förästen insett att jag har en hel del jobb att göra med lilla Vips i sommar också. Jäklar vilken liten ponny! Där kan man snacka om att skenet bedrar, super söt som socker men oj oj vilken tuffing! Skulle skicka han över ett dike in i hagen idag och det var inte populärt. Kom med hela sidan (inte bara bogen) i full katera rakt emot mig: FLYTTA PÅ DIG!!!!  Efter det hade vi en liten diskussion kan man säga och jag fick akta mig för både bakben och framben som kom hit och dit och försökte pricka mig. Han tänkte verkligen inte flytta på sig och det märktes så tydligt att han är van att flytta på människor. Men efter ett tag kunde jag få han att flytta undan bogen och backa ett par steg, då slutade vi. Jäklar vilken psyke han har! Blir intressant att se hur det går imorgon, får försöka underrätta er så gott det går!

Nej nu pladdrar jag bara på här känner jag, bäst att avsluta. Försöker uppdatera så gott jag kan!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Bra att du hugger i och jobbar på en gång så du inte blir förledd i skönt och långt sommarlov. Här har vi ingen sommar ännu så vi låtsas som om den inte kommit ännu. Lina är inte riktigt klar med skolan och det droppar in lite hästar som ska ridas in men det är ju inget jobb utan bara roligt ;-)

2010-06-15 @ 23:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0