Hemma igen

Tjolahopp!

Nu är jag hemma igen från fyra underbara dagar på Öland. Riktigt mysigt var det och tur med vädret hade vi också!
Minst 20 grader och strålande sol varje dag, härligt värre!
Öland är ett paradis!
Men det var ändå väldigt skönt att komma hem igen och träffa Zallenalle, har längtat! :)
Spenderade dagen igår med honom och bara myste. Satt i hagen och läste och solade, gosade med plutten och bara tog det lugnt. Tog Vips en liten sväng och började bekanta mig lite mer med honom, idag ska nämligen mamma få en lektion med honom :) Gick i alla fall väldigt bra igår, visst är han väldigt dominant och respektlös, går emot tryck och försöker flytta på en men om man bara är vänlig, bestämd och rättvis så är han väldigt lättlärd!
Gjorde mest friendly och porqupine, även lite yo-yo och "respecting my space", alltså att han ska hålla sig utanför min personliga zon och inte springa in i mig när vi går och stanna utan att ta ett steg frammåt och försöka buffa undan en.
Ska bli spännande att se hur det går idag!

Lång prommenad ska det bli idag också. Ska även köra lite online med Zalle och kolla av lite i liberty, mamma ska fota så om inte jag förstör alla bilderna så kanske jag slänger upp några här sen :)

Kommentarer
Postat av: Madde

Roligt att det kommer bilder:D Från när ni leker.

2010-06-28 @ 15:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0