Härlig lång dag

En riktigt hel dag i stallet idag. Kom dit runt tolv och kom hem för cirka en timme sen (klockan sju)
Strålande sol och lagom varmt, härligt härligt!
Mamma och jag tog en lång prommenad med Zallemannen och lilla Engla fick också följa med. Gick ner till vattnet så zalle fick plaska lite, fick en liten puss sen av en saltvatten blöt mule! :)
Är väldigt stolt över min ponny, gick över flera ängar med grönt gräs upp till knäna och ändå skötte han sig riktigt bra. Visst tog han en del men det går verkligen frammåt. Har även nästan alltid minst ett öra på mig och nästan varje gång vi stannade så vände han på huvudet och ställde frågor. Det är verkligen en otrolig skillnad om man jämför med bara ett år sen då han var väldigt koncentrerad på allt, förutom mig.

När vi kom tillbaka så fick han gå och beta en liten stund och så fixade vi el till staketet. Vips har nämligen börjat rymma. En riktig liten fuling, så fort man vänder ryggen till så smiter han ur hagen (hur han lyckas vet jag inte, det är tre trådar och mellanrummen är inte mer än max 40 cm och ändå tar han sig igenom, utan att det syns minsta spår!) Så nu är det i alla fall el så vi får väl se om han är kvar inne i hagen imorgon. Han har verkligen ingen respekt för något, allt som kommer i hans väg är bara flytta på dig eller så får du 150 kg fet ponny på dig! Måste verkligen börja jobba lite med honom...

Blev en hel del annat fix också, mockade hagen, picknickade, pysslade, kollade räkan och lite annat smått och gott.

Nu ska jag duscha och sen hoppa i säng. Ska ju jobba imorgon igen. På onsdag ska jag och ett par kompisar åka till en sjö (Ulvsjön tror jag den hette) och grilla och ha mys, sen på torsdag åker vi till Öland och firar midsommar vilket ska bli väldigt trevligt! Kommer dock sakna min lilla mupp.


Världens finaste!

Dock inte världens bästa bärkraft, har nog en liten låsning i korset som gör att han inte riktigt kommer in med bakbenen så långt under sig som han borde. Ska be en kiropraktor/equiterapeut ta en koll och sen börja jobba honom mer ridning från marken med öppnor och slutor etc så att han börjar mjuka upp sig och gymnastiseras.

Jag bjuder vips på jordgubbe :)


Stora sommarhagen

Igge

Räkis bebis!



fläckar



Kommentarer
Postat av: Fia

Vad härligt det låter!<3

Har du hört att Zana har varit i vattnet nu?

När kommer ni till oss ska bli super skoj!

Du är så duktig med hästar och e så duktig på att lära ut!



Hälsa alla

2010-06-21 @ 11:46:19
URL: http://zinzana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0