Friday

Har upptäckt att Zalle och jag har hål i the porqupine game, fungerar inte alltid riktigt så bra som det borde.
Har även kommit underfun med att Zalle är väldigt obekväm med att ha saker i zon 5. Skulle backa han emot en tunna för ett par dagar sedan och varje gång han ko ungefär en meter i från så blev han väldigt osäker och vända bort rupman, ville inte alls. Att backa över en bom går bra så länge vi börjar framför den, att backa till den och sen över funkar dock inte. Så det är något vi måste träna mycket mer på, speciellt också med tanke på att jag ska börja köra honom igen. Han är inkörd och körd en hel del tidigare men har nu inte dragit vagnen på nästan tre år. Jag var med om en vagn olycka (inte med Zalle, en annan ponny) och efter det har jag blivit lite rädd så jag har lagt körningen på hyllan, men nu känner jag att det är dags att komma igång igen.
Men jag tänker definitivt inte sätta på vagnen föräns han är helt trygg med alla förberedelser.
Preparation is the key to sucess, you know ;)
Så nu blir det mycket zon 5 fix, spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0