Fredag

Hej hopp :)

Var väldigt trött imorse när klockan ringde, kom kanske i säng aningen för sent..;) Men det var en rolig skiva, nu längtar jag också efter att få ta studenten! Men jag får väl börja med att gå ut nian först.

Hade en mysig stund i stallet idag, underbart väder och underbara små hästar! Släppte ihop dem i skogen idag och det gick super bra! Jag var inte alls lika trött som i Tisdags så jag var med bättre och kunde gå in och sätta ner foten och säga till Zalle när jag såg att han fick onda ögat mot Vips. Så när Zalle märkte att jag var där och passade och faktiskt styrde lite bland dem så slappnade alla tre av och gick sen och betade så fridfullt bredvid varandra.
Zalle är ju dock som han e, han går hellre för sig själv och en bra bit bort från alla andra hästar... Han är väl det första flockdjuret jag träffat som är en liten ensam varg ;)

Hur som helst, tog med mig lillen ner till volten och kollade av ett par grejer och busade lite. Jobbade en del på att få upp energin lite i skritten, ibland går det ju vääldigt långsamt...;)
Gjorde backing S vilket gick otroligt bra! Över förväntan faktiskt, han visste verkligen vad han skulle göra innan jag bad om det och var väldigt lätt i bogarna! Jätteroligt!
Gjorde även lite change of direction i skritt, gick helt ok. Han stannar dock ganska ofta precis när han har vänt och är på väg ut i nya varvet vilket gör att det blir lite hackigt, så det får vi jobba lite på.
Skickade han över lite hinder, hoppade jättefint gjorde han! Det är en stor, stor skillnad från förut då han inte ens ville gå över en bom eller vägrade varenda gång.
Gjorde även lite squeez game mellan två tunnor samt backade upp till dem och backade igenom, vilket vi aldrig gjort förut. Han gillar inte alltid att ha saker bakom sig så det är också väldigt roligt att han vågade idag!
Jätteroligt och ett bra pass! :)

Hann med Räkan en snabbis också, vilken mysig häst han är! Kom och mötte mig och stack ner huvudet och ville bli kliad. Blåste i mitt ansikte och var nyfiken på allt som vanligt. Att ta på grimman går nu som en smäck och han vänder in huvudet och sänker det så fort jag lägger grimman om halsen, duktig kille!
Kollade av pinnen och han var nästan helt lugn. Kunde svinga stringen på ryggen, rumpan och halsen. Stod helt stilla men var aningen spänd, men det går fort frammåt! Han är lättlärd! :)

Imorgon ska jag ta och borsta av Zalle ordentligt, han är en liten lort gris för tillfället. Tror även det blir lite dusch träning, han gillar inte vatten som kommer ut ur en grön slang överdrivet mycket... ;)
Ska även rida Eagle, ta hand om Räkan, Bellan och Vips... Fullspäckat schema med andra ord!

Ha en nu en trevlig kväll!


Smutsig ponny!

Kommentarer
Postat av: Ebba

Vad söt Zalle är! :)<3

2010-06-04 @ 23:00:01
URL: http://bluetree.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Tack så jättemycket Emma!:)<3



2010-06-05 @ 12:28:54
URL: http://http:/viilingonskogen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0