Underbart väder och underbar häst!

Hej hallå!

Oj vilket underbart väder det har varit idag! Strålande sol, ett par minus grader och snö, snö, snö!
En äkta vinterdag, precis så som det ska vara. Är fortfarande förvånad över att vi, här i lilla Sverige har fått en ordentlig vinter, vilket verkligen var på tiden!

Dagen har jag spenderat största delen av i stallet, underbart att vara där när vädret är på så här bra humör. Mamma och jag tog en liten prommenad med Engla och Elsa, Elsa och Engla kommer ifrån samma kennel och har samma mamma ;) Sen pysslade jag i stallet och med zalle nalle. Satt en stund i hagen och tog lite bilder och myste i solen. Zalle är riktigt fin nu, både i pälsen och i hullet. Han gick ju ner en del i vikt under tiden han var sjuk, men senast vi var inne på kliniken så vägde vi honom och då hade han gått upp nästan 50 kg! Nästan blivit en liten tjockis..
Lekte lite med honom på stallplanen och sen gick vi in i stallet och pysslade lite. Tränade lite med den "brummande" grodan som han tidigare varit så livrädd för, och det gick super bra! Idag fick jag ta på han med den över hela kroppen fram till en liten bit bakom öronen, vilket är ett stort framsteg! Det tar nog inte långt tid förns jag kan både ha den i hela ansiktet och använda klipp maskinen!

Nu ska jag gå och duscha och sen gå och lägga mig tidigt, tidigt. På tisdag och torsdag är det dem första nationella proven (!!) så jag måste vara ordentligt utvilad. Man tänker bättre när man har sovit ordentligt.

Här är två bilder som jag tog idag, enjoy :)





Kommentarer
Postat av: Madde

ååh vad roligt att du skriver igen!

vilken myspys dag du och Zalle verka ha haft. <3

2010-02-07 @ 20:45:07
Postat av: Veronica<3

Åhhh...Världens finatse Zalle :D Ni passar så himla bra tillsammans!! Men rider du han eller har du han som sällskap?? :D<33 Ge han en stor kram från mig :D :D



Kraam<33

2010-02-14 @ 13:49:49
URL: http://sweetheartyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0