Prommenad och myspys!

Hej hopp!

Igår lovade jag att ett intressantare inlägg väntade men det får vänta ett tag till..
Känner mig inte alls i form för att skriva något långt, intressant och välformulerat inlägg. Egentligen skulle jag vilja skriva massor med saker om hästar, träning och min och zalles resa, men jag är lite för trött för det just nu. Har varit lite trött och seg dem senaste dagarna, inte på riktigt skrivhumör. Men men, det kommer går nog över snart! men tills dess får ni stå ut med lite halv tråkiga inlägg..

Dagen har i alla fall varit helt okej, skolan var hyfsat lugn. Vi gjorde lite gamla nationella prov i engelska för att öva till dem riktiga. Det gick jättebra så jag känner mig ganska lugn. Lite matte, spanska och svenska hann vi med också.
Efter skolan åkte jag hem en stund och pluggade undan lite saker, bland annat en fysik labbrapport som ska in nästa vecka. När jag var klar, vilket var runt fyra, så skjutsade pappa ut mig till stallet och till min snöiga lilla ponny! :)

Tog en prommenad och lekte lite on line, pysslade och myste med zalle. Jättemysigt!
Kom underfun med idag att jag verkligen måste raka en islandsklippning på Zalle. Är ju egentligen lite emot att raka hästar, tycker att dem ska få ha sin päls som är naturligt, men zalles sjukdom gör så att han får så extremt extremt tjock och tät päls så han blir svettig bara av att stå i boxen om det är mer än ett par grader varmt ute...
Har dragit mig för att klippa honom in i det sista, men nu måste det verkligen göras.. Får försöka fixa det så snart som möjligt.

Nu ska jag gå och duscha (sitter fortfarande i stallkläder) och använda mitt nya schampo och balsam som mamma köpt till mig idag :) Sen ska jag gå och lägga mig och läsa.
Hoppas ni har haft en toppendag!


fina ögat!

Kommentarer
Postat av: Emma

Det trodde inte jag heller, men så blev det :D <3

2010-02-18 @ 21:16:16
URL: http://mexicandust.blogg.se/
Postat av: Emma

Dust är ett engelskt fullblod :)

2010-02-19 @ 09:40:19
URL: http://mexicandust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0