Oj, Oj, Oj vilket väder!

Hejsan hoppsan vilket väder!

Kom ut till stallet idag vid tolv för att luncha småttingarna och jag kände knappt igen zalle. Han var inte längre brun utan vit! Helt och hållet insnöad skulle man kunna säga, det enda bruna som man kunde se på honom var hans små öron som stickte fram...Så himla gullig! :) Han hade istappar som hängde ner från hans skägg och man och i hovskägget satt det fast snö och is klumpar..
När dem hade ätit upp lunchen tog jag ner zalle och lät han gå lös i stallet och torka upp lite medans jag mockade. Zalle tycker det är jätteroligt och spännande att få gå runt och lukta, undersöka och gå in i alla andra hästars boxar. Han blir verkligen som ett litet barn på upptäcksfärd!

När jag mockat klart och gjort maten så tog jag in zalle i varm stallet och pysslade. Blev ingen prommenad idag, kändes inte så jätteroligt i stormen.. Men mycket mys och pyssel blev det i alla fall!
Kollade även läget med grodan, inga problem! Han står helt lugnt och stilla och accepterar den överallt, till och med i ansiktet nu! Det är verkligen ett stort framsteg! Är så stolt över Zalle!
När jag hade pysslat klart tog jag in zalle i boxen, kramade om honom en sista gång och sa god natt!

Nu ska jag skynda mig till soffan för att få bästa platsen, är ju melodifestivalen med darin ikväll! :D Ni tänker väl också rösta på honom va?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0