Bus! :)

Hej hopp!

Idag är jag äntligen helt återställt (med undantag för en snorig näsa och lite hostningar då och då)
Dock så är jag ganska så trött och lite mör så det blev inte allt för lång tid i stallet idag, men i alla fall nån timme så att jag kunde pussa och gosa och busa med min söta häst!

Jag tog Zalle på prommenad tillsammans med Anna-Karin och hennes häst Mulis, mamma och Engla följde också med. Vi gick den såkallade sjörundan som är alldeles lagom om man inte vill gå för långt men ändå inte bara ett par meter..
Tog zalle utan grimma med halsring istället, han lyssnar väldigt bra på det nu även när vi är ute och inte bara på ridbanan, jättekul!
Blev inte världens seriösaste promenad, zalle och jag busade och lekte mest vem kan springa fortast (ni kan ju gissa vem som vann..) Men riktigt kul hade vi! Zalle blev till och med så uppspelt av allt bus så att jag var tvungen att påminna han ett par gånger om att man inte får springa förbi sin människa utan att hon har sagt okej till det..;P Liten knäppis!
Under prommenaden så gick ha också ut i ett snöfyllt dike och la sig och rullade, han riktigt njöt av att gnugga sin tjocka vinterpäls mot snön och när han reste sig upp var snön där han hade rullat sig brun... Hm, han har nog inte sett en borste på minst tre dagar, får bli "storstädning" imorgon!

När vi kom tillbaka från prommenaden så tog jag upp zalle i hagen och gav han och lilla bellan lite hö. Sen städade jag åt kaninerna medans mamma gjorde iordning påsar och vattenhinkar.
Vi har insläppet ikväll så vi ska ut igen sen en gång till vid sex och ta ner alla små hästar! Jag tycker det är jättemysigt att ha insläppet, det är så fridfullt i stallet på kvällen när ingen annan är där.
Ska försöka få med mig kameran ut ikväll och ta lite bilder på hästarna och lägga upp här senare!

Nu är det bäst att jag avslutar innan jag har tröttat ut er helt (om ni har orkat läsa nda hit förståss) Känner att jag ahr en förmåga att bara pladdra på...

Ha en jättefin söndag!


Det är skönt att rulla! :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej!

Tack så jättemycket för den fina kommentaren :)

Kul at du också går emot strömmen och arbetar med hästar på ett "annorlunda" sätt! Söt ponny har du också, skulle vilja ha en sån liten goding jag med:D

2010-02-28 @ 18:30:44
URL: http://flickanochtuppen.blogspot.com
Postat av: ellen

nämen vilken gullig bild ^^ kram!

2010-02-28 @ 19:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0