Alla hjärtans dag!

Hej hallå!

14 februari idag vilket är lika med alla hjärtans dag!
Min dag har varit hur bra som helst, åkte lite skridskor med pappa på förmiddagen och tog det lite lugnt hemma och pluggade lite innan jag åkte ut till stallet där min söta ponny stod och väntade på mig!

Tog ner zalle och lekte lite liberty (löst) med honom. Det gick jättebra! Zalle är ju den typen av häst som är väldigt svårmotiverad och inte vill göra något i onödan. Det är väldigt svårt att få han att tycka något är roligt och få han att engagera sig. Men idag gick det väldigt bra! Jag har lärt mig av alla gånger vi lekt tillsammans en massa små knep för hur jag kan få han lite mer motiverad, vilket är jättebra!
Lekte lite med en pressenning, (skicka över, stanna på den) en stor boll (sparka på den) samt den brummande grodan (vilken han nu accepterar till och med i ansiktet! Dock är öronen kvar, men dem kommer dem me!)
Tränade även lite inför veterinär besöket vi ska på om två veckor, vi ska in och ta lite nya prover och zalle hatar att ta sprutor och blir väldigt extrovert då, så jag tränar lite på att han inte ska tycka det är fullt så läskigt. Även det går frammåt!
Kort sagt var det en väldigt bra dag med många framsteg idag! Alltid lika mysigt att vara i stallet och med min lilla tjockis ponny!

Kände att det blev ett rörigt inlägg, inte så välskrivet... Men men, jag är lite trött och okoncentrerad. Ska gå och duscha, plugga lite och sen ska jag gå och lägga mig och läsa, längtar efter att krypa ner i min säng...

Hoppas ni haft en toppendag ni med! Ha en fortsatt bra alla hjärtans dag!


Bollen och pressenningen

grodan

Ser ni ponnyn? :)

:)


Kommentarer
Postat av: Madde

Glad alla hjärtans dag!

vilken mysig dag du och Zalle har haft!

jätte fin design=) <3

kram Madde

2010-02-15 @ 11:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0