15 februari

Hej hopp!

Måndag idag, den alltid lite sega dagen. Jobbigt att komma igång och gå upp tidigt, sitta i skolan hela dagen och använda hjärnan efter helgen... Dagen har dock varit ganska så smärtfri, var lite trött imorse när jag vakande men piggnade på ganska så fort.
Skolan var hyfsat lugn, började med idrott följt av en timmes matte, musik och sen på eftermiddagen SO, men då hade vi det sista nationella provet i svenska (Den muntliga delen) Det var inte så jobbigt, ganska roligt faktiskt och jag tror att det gick väldigt bra. Det hela gick ut på att vi fick sitta i en mindre grupp med sex stycken i och lyssna på ett par texter som lästes upp och sedan diskutera dem två och två. Sedan skulle vi presentera inför dem andra vad vi hade diskuterat och kommit fram till! Eftersom jag inte har speciellt svårt för att prata (kanske till och med gör det lite mycket ibland..:P) så var det inga större problem. Skönt att ha alla proven i svenska klart, nu väntar bara engelskan, matten och NO...

Efter skolan åkte jag direkt ut till stallet. Ponnysarna hade inte fått lunch ännu så jag gav dem det och sen mockade jag och fixade i stallet. När jag var klar i stallet och zalle nalle ätit upp sin lunch så tog jag ner han och lekte lite liberty, pysslade och sen tog jag en prommenad. Zalle var riktigt pigg och på hugget, vi hade lite små "springtävlingar" på vägen och det blev han riktigt taggad av. Han stutsade som en boll och hade det inte varit för att vi var på en väg hade jag släppt honom och busat och rejsat på riktigt!
Längtar tills jag kan böja rida igen, få sitta på, barbacka, och galoppera fram på min lilla springare! Bland det härligaste som finns!

Oj va mycket klockan hunnit blivit, bäst att jag slutar skriva och går och gör mig klar för sängen. Man måste ju gå och lägga sig i tid när det är skola och allt, lärarna gillar inte när man ligger och sover på deras lektioner... ;-P



Full fart!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Vilken fin design! :)

Har du gjort den?

kram :)

2010-02-16 @ 12:39:50
URL: http://litendesign.blogg.se/
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

så Fin bild :D

2010-02-16 @ 13:22:32
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0