Rymmare!

Gissa vad jag och mamma upptäckte imorse när vi kom ut för att frukost fodra? Jo att Bellan saknades!
Efter att ha fin kammat hagen och områderna runt omkring utan att hitta den lilla skit hästen så fick vi lite smått panik. Tog bilen och körde runt och letade, efter att ha åk runt en stund så ser vi långt borta, på en äng med halv meters högt gräs, en liten ponny. Så dit hade hon smitit och levt rövare...Suck!
Dumma lilla häst! Som tur var så var hon i alla fall oskadd, såg riktigt nöjd och fet ut ;-)

När vi fått tillbaka henne i hagen och fixat strömmen ordentligt så åkte vi hem och jag gick och la mig och somnade
om, vaknade tjugo över tolv igen. Åt frukost och fixade lite och åkte ut till stallet igen.
Pysslade lite och tog ner Zalle på volten. Började med att träna lite på arbete för hand, få honom att slappna av och söka frammåt neråt och hitta korrekt böjning genom hela kroppen vilket leder till att han trampar längre in till tyngdpunkten, höjer ryggen och arbetar rätt. Gick helt okej, det är lite svårt säger Zalle. Han är lite stel och har lite svårt att få med bakdelen. Men det gick som sagt bra och vi fick till och med till ett par öppnor! :-)

När vi var klara med arbetet för hand så tog jag han löst och tränade lite på piruetter, gick kanon bra! Sen körde vi lite on line och lekte lite med tunnor och bommar. Blev mycket squeez även en del circling med fokus på att stanna på spåret och komma fram i trav med så små hjälper som möjligt. Avslutade med lite bug och stegrings träning. Allt funkade kanon och jag är stolt över lilla nallen, han är så duktigt!
(Så här ska stegringen se ut sen så småning om! Bilden är på min tränare Maria och hennes häst Lancelote)

Tog även en liten tur på Vulkan, gick helt ok. Tog det väldigt lugnt. Börjde lite från marken och skrittade en liten runda. En trevlig liten häst, behöver dock en hel del jobb, stel som en pinne och ryggmuskler=0.
El vulkano


och världens sötaste lilla häst! :-)


Kommentarer
Postat av: Fia

Haha bellan!



2010-08-12 @ 23:28:02
URL: http://fialundahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0