Heldags utfykt till strömsholm

Tjolahopp!

Kom hem för ca en timme sedan och har bara hunnit äta middag (pannkakor!) och kollat lite saker här på datan. Har varit iväg med Zalle till strömsholm idag för verkning av fossingar plus ny provtagning och lite allmän kontroll sådär. Det tar egentligen inte så himla lång tid där, max en timme eller så men restiden är desto längre. Med släpet tar det drygt två timmar dit och två timmar hem...Så det blir lite bilåkande, men det är verkligen värt det! Micke (hovslagaren på strömsholm) är i princip den enda som jag vågar låta verka zalles fötter, han gör det otroligt bra!

Hur som helst så skötte sig Zalle bra, åtminstonde största delen av tiden ;-) Var på lite tjur humör när det kom till sprutorna, ville inte alls (vilket man ju kan förstå!) Han har varit väldigt rädd för att bli stucken tidigare och hållt på och slagit med huvudet som en tok, vilket inte är så bra eftersom han då spänner halsen och det blev väääldi svårt att få tag på något blod. Men jag har tränat med honom en hel del på att få han lugnare och accaptera det, och det har blivit bättre men idag var det tillbaks på ruta ett igen. Slog med huvudet och ville inte alls. Det blir så svårt att göra någonting då eftersom att dels är det inte jag som sticker, det blir alltid värre när det är någon främling som ska göra något med honom, det gillar han inte riktigt. Sen så har ju veterinärerna alltid så bråttom, dem har inte riktigt fattat uttrycket "take the time it takes and it will take less time" tror jag...
Men men det gick hyfsat bra till slut i alla fall, men jag får se till att öva ännu mer på den biten.

Nu ska jag gå och duscha och sen gå och sätta mig på balkongen och läsa lite. Imorgon blir det nog lite liberty med nallen, får se om jag kanske filmar lite och lägger ut också...Men det är inget löfte, får se hur det känns. Ska även rida ut en sväng på Vulkan, stallets nya lilla c ponny. Ska visa Eagles medryttare lite vägar i skogen.
På fredag är det fest :-) Och på lördag kommer mina kära vänner hem hit och så ska vi ha film mys kväll och käka pizza, mysigt mysigt.

Ciao!


Jag älskar Zalle utav hela mitt hjärta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0