Söndag

Halloj! :)

Har haft en underbart fin söndag i stallet, det var stängslingsdag idag (villket betyder att vi alla som har häst i stallet hjälps åt att stängsla och kolla igenom sommarhagar nu nför betessläpp, städar lite osv) Mamma och jag fick i uppdrag att göra iordning ponnysarnas skogshage (som btw är jättemysig!) som de ska börja gå i så småning om. Vi kollade även och lagade det som behövdes i vinterhagen. När vi var klara med det hjälptes vi alla åt att flytta lite badkar och ta undan vinterns vattenkar (Vi har ett speciellt kar på vintern som vi har vatten i, det är "uppvärmt" så att vattnet inte fryser) Vi fyllde även på nyttvatten och tvättade rent!
Sen var det dags för grillning och lunch! Vi satt på stallplanen och grillade tillsammans i det fina vädret, mysigt mysigt! Efter lunch så städade vi lite och krattade undan massa löv och gammalt hö i hagen. Passade även på att mocka i hagen! Tänk så mycket vi fått gjort idag!

Hur som helst, när allt jobb var färdig fixat så tog jag,zalle,mamma och engla en prommenad upp till ena lilla sommarhagen där jag lekte en stund med zalle. I början blev det mest "du kan koncentrera dig på mig trots att vi står på ett fält fullt med gräs" träning, vilket gick jättebra! Zalle är så otroligt duktig, trots att gräs är det absolut bästa han vet och han i princip skulle kunna döda för det så låter han bli att äta och försöker verkligen att fokusera på mig, älskade och duktiga ponny!
När gräset inte längre störde Zalle lika mycket så körde vi lite circling game över en bom, sideways över bommen (vilket är väldigt klurigt tycker zalle!) samt backa genom lätt tryck i svansen. Allt gick väldigt bra så jag bestäde mig för att "koppla" loss zalle och busa lite löst. Det var underbart! Även om vi inte gjorde speciellt mycket så var det så härligt, Zalle och jag rejsade runt och han följde mig i skritt, trav och till och med galopp, hoppade den lilla bommen och var uppmärksam på mig hela tiden och lät bi gräset, även fast han var helt lös och hade kunnat sticka om han hade velat. Det är en sån mäktig känsla när en häst, och inte vilken som helst utan zalle själv, ger det till mig. Då känns det som att mitt hjärta blöder och svämmar över av kärlek... <3
Älskade häst!

Sammanfattningsvis, en underbar dag!


Vem gömmer sig bakom hönäten?


Zalle! :) Lägg märket till hans fina blomma!

Emmy och Isabelle, så gulligt!

Emmy och Zalle, det är så skönt att se att Zalles "barnskräck" börjar försvinna och att han faktiskt kan stå nära dem och låta dem klappa på honom utan att han blir jättearg. Sen ridskole tiden har har nämligen fått något mot barn och han blir spänd och sur så fort de kommer i närheten. Nu börjar det dock sakta men säkert släppa, vilket är skönt!

Gullegris!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0